AKTUALITET

Fundi i ditëve për kishën ruse në Ukrainë!

16:28 - 24.04.23 E.D
GSH APP Download on Apple Store Get it on Google Play

Vendimi i Presidentit Vladimir Putin për të pushtuar Ukrainën ka shkaktuar shumë pasoja të padëshiruara – nga shtytja e Suedisë dhe Finlandës për t’u bashkuar me NATO-n deri tek kthimi i Rusisë në një shtet të padwshiruar. Dhe tani listës mund t’i shtohet rrënimi i Kishës Ortodokse Ukrainase të lidhur me Moskën (UOC), dikur një mjet i dobishëm ndikimi i Kremlinit.




Autoritetet ukrainase po shqyrtojnë ndalimin e kishës – dhe projektligjet tashmë janë përgatitur nga partitë opozitare për ta bërë këtë. Presidenti ukrainas Volodymyr Zelenskyy pritet të bëjë një njoftim së shpejti në lidhje me të ardhmen e kishës, nëse do të ketë një ndalim të plotë apo një opsion për kishën për të formuar një të re, pa asnjë lidhje me Kishën Ortodokse Ruse dhe udhëheqësin e saj, Patriarkun Kirill, një mbështetës i zhurmshëm i pushtimit.

Por edhe pa ndalimin, UOC është në rënie të shpejtë, me më shumë priftërinj dhe adhurues të gatshëm të depërtojnë me rivalin, Kishën Ortodokse të Ukrainës (OCU). Që nga pushtimi, më shumë se 200 famulli kanë ndryshuar besnikërinë; shumë të tjerë po planifikojnë të largohen, por po përballen me pengesa nga autoritetet e UOC, të cilat po përpiqen t’i bllokojnë ata, duke përfshirë Kishën e Archangel Michael në fshatin Zadubrivka në jugperëndim të Ukrainës.

Mund të ketë edhe dhunë. Të dielën mbrëma, kishës Iov Pochaivsky në fshatin Milieve në Chernivtsy Oblast, i sunduar nga UOC, iu vu zjarri, si dhe një dyqani. Një burrë është arrestuar, tha policia lokale.

“Një nga kishat më të bukura të distriktit Vyzhnitsky iu ‘dogj’ zjarri këtë natë – profesionalisht, pa asnjë shans shpëtimi”, shkroi në Facebook Dioqeza Chernivtsi-Bukovyna e UOC.

Javën e kaluar komuniteti i Katedrales së Shën Gjergjit në Lviv votoi për t’u larguar nga UOC. Në mars, qindra priftërinj të kishës u urdhëruan të largoheshin nga Lavra e Kyiv Pechersk, një kompleks manastiri ortodoks i shekullit të 11-të dhe një nga vendet më të nderuara të krishterimit ortodoks. Kontrolli i Katedrales së Fjetjes së Lavrës iu transferua plotësisht kishës së pavarur në kohë për të kryer shërbimet e Pashkëve të fundjavës së kaluar.

Dhe pavarësisht parashikimeve për telashe dhe protesta, Pashkët në Lavra kaluan të qetë dhe pa përplasje.

Shumë persona të rregullt të UOC Lavra vazhduan normalisht dhe u adhuruan, siç kanë bërë gjithmonë ata dhe familjet e tyre, në Katedralen e Fjetjes, e rrafshuar nga Ushtria e Kuqe ndërsa u tërhoq në 1941 dhe u rindërtua në vitet 1990.

Jashtë katedrales, ata u rreshtuan dhe pranuan bekimet e priftërinjve të OCU ndërsa spërkatën ujë të shenjtë mbi shporta të mbushura me bukë të Pashkëve të bëra në shtëpi dhe ushqime të tjera. Dhe ata adhuruan brenda, duke qëndruar nën llambadarët e artë, duke marrë frymë me temjan të ëmbël, duke murmuritur lutjet dhe duke marrë pjesë në ritualin e përpunuar ortodoks me shenjtorët e rreptë që shikonin poshtë nga ikonat me kufij ari.

Mes klerikëve ishte edhe At Stefani 29-vjeçar. “Shumë nga të vjetërit vizituan kishën sot sepse ata mendonin së pari për Ukrainën, dhe jo për Patriarkun e Moskës, të cilin ata e shohin si mbështetës të pushtimit të Rusisë,” tha ai.

“Sigurisht, është një tranzicion i vështirë për shumë, do të thosha se rreth gjysma e tyre po përpiqen të përshtaten. Por ata e kuptojnë se është shumë e rëndësishme për shpirtin e vendit tonë. Ata kanë djem, vajza dhe miq në vijën e parë të frontit dhe e kuptojnë se kisha duhet të jetë me popullin ukrainas dhe ushtrinë ukrainase”, shtoi ai.

“Pra, gjysma e njerëzve vijnë dhe nuk po luftojnë, dhe të tjerët ende mendojnë për tranzicionin”, tha ai. Por ai është i sigurt se besimi fetar dhe identiteti kombëtar do të përzihen. Sipas një sondazhi, vetëm 4 për qind e ukrainasve tani zyrtarisht identifikohen me kishën e lidhur me Moskën.

Dëbimi nga Lavra e murgjve të lidhur me Moskën – ata po apelojnë vendimin para gjykatave – është pjesë e një goditjeje më të gjerë ndaj UOC për shkak të dyshimeve se udhëheqja e saj dhe disa nga priftërinjtë e saj janë të pabesë ndaj Ukrainës dhe kanë vepruar si të pestë kolumnistë në mbështetje të pushtimit të Rusisë. Teknikisht, marrëveshja e tyre 10-vjeçare për përdorimin e Lavrës në pronësi shtetërore kishte skaduar, por qeveria refuzoi të rinovonte qiranë, duke pretenduar se kishte shkelje të qirasë.

Ortodoksia e Ukrainës u nda në vitin 2018 në dy kisha konkurruese përballë kundërshtimit të furishëm të Kremlinit. OCU iu dha pavarësia kishtare nga Patriarkana e Kostandinopojës një vit më vonë. Në shenjë të gabimeve politike që mbështesin grindjen, kishat e OCU kishin ofruar mbështetje për protestuesit e Maidan të vitit 2014, të cilët rrëzuan Viktor Janukoviçin, satrapin e Moskës në Ukrainë. Kjo e la UOC ende besnike ndaj Moskës. Patriarku i Rusisë u prish me Kostandinopojën, e konsideruar si autoriteti më i lartë ortodoks, lidhur me njohjen e të sapoardhurit.

Në të kaluarën, qeveria e Zelenskyy ka hezituar të lëvizë kundër kishës së Moskës në Ukrainë, duke mos dashur të kapërcejë asnjë kufi mbi lirinë e shprehjes fetare, ose të bie në kundërshtim me Bashkimin Evropian ose normat ndërkombëtare për mbrojtjen e adhurimit. Ajo ka dashur të shmangë ofendimin e adhuruesve të kishës, të vetëdijshëm se në radhët e priftërinjve dhe adhuruesve të saj ka shumë ukrainas patriotë, disa që luftojnë në vijën e parë të frontit kundër rusëve.

Por provat se drejtuesit e kishës kanë vepruar në shkallë të ndryshme si nxitës të tifozëve për armikun, shkaktuan një ndryshim në zemër mes zhurmës së publikut për veprim.

Më shumë se 50 priftërinj, sipas numrit të fundit, po hetohen për bashkëpunim me forcat ruse. Një nga më famëkeqit është At Mykola Yevtushenko, i cili dyshohet se ka bashkëpunuar me rusët gjatë pushtimit të egër 33-ditor të Buçës, duke ofruar bekime për ushtarët okupatorë dhe duke i nxitur famullitë e tij të mirëpresin forcat pushtuese. Përveç përpjekjes për të vulosur një imprimatur kishtar mbi pushtimin, ai vuri në dukje gjithashtu se vendasit ka më shumë gjasa t’i rezistojnë pushtimit të Bucha, qyteti periferik në veriperëndim të Kievit që është bërë një emërtim për krimet e luftës.

Në nëntor dhe shtator, bastisjet e policisë në ndërtesat e UOC zbuluan literaturë pro-ruse dhe pasaporta ruse. Në fillim të këtij muaji, udhëheqësi më i lartë fetar i kishës, Metropolitan Pavel, u vu në arrest shtëpiak përpara seancave dëgjimore për të vërtetuar nëse ai ka nxitur ndarjet fetare dhe ka lavdëruar pushtimin rus. Pavel thotë se veprimet kundër tij dhe dëbimi i Lavrës janë të nxitura politikisht.

Kremlini ka kërkuar të armatizojë lëvizjet kundër UOC për qëllime propagandistike. Në mesjavë, media perëndimore, duke përfshirë POLITICO, dhe organizatat e të drejtave të njeriut u vunë nën një sulm prej mijëra e mijëra email-eve spam-bot që pretendonin se vinin nga qytetarë të zakonshëm rusë që shprehnin shqetësim të thellë për Ukrainën që “provokon luftë ndërfetare”. Mesazhet e spambotit nga llogaritë e rreme ankoheshin se presidenti ukrainas po hedh murgj në rrugë në kundërshtim me normat ndërkombëtare dhe lirinë e besimit fetar.

Kjo nuk është mënyra se si shumica e ukrainasve e shohin atë.

Një sondazh i kryer në dhjetor nga Instituti Ndërkombëtar i Sociologjisë në Kiev zbuloi se 78 për qind e ukrainasve besojnë se qeveria duhet të ndërhyjë vërtet në aktivitetet e UOC; 54 për qind mendojnë se kisha duhet të ndalohet plotësisht dhe 24 për qind preferojnë një opsion më të butë të kontrollit dhe mbikëqyrjes shtetërore. Vetëm 12 për qind mendojnë se UOC duhet të lihet vetëm.

Ligjvënësi i opozitës Mykola Knyazhytsky, nga Lviv, thotë se lënia e kishës e paprekur nuk është një opsion. Ai ka sponsorizuar legjislacionin që do të ndalonte UOC, por jep mundësinë për të formuar një kishë të re të ndarë qartë nga Kisha Ortodokse Ruse ose t’i bashkohet rivalit të pavarur. “Kjo kishë u krijua nga Rusia,” tha ai.

“Disa nga priftërinjtë janë thjesht spiunë me kazatë dhe njerëzit thjesht nuk duan ta tolerojnë më këtë”, shtoi ai. “Kisha po mbushet me priftërinj që janë pro-rusë dhe ndërsa jo të gjithë janë agjentë, ata janë të gatshëm të ndihmojnë dhe të kryejnë disa detyra për Rusinë.”

Gazeta Shqiptare 


Shfaq Komentet (0)

Shkruaj nje koment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

* *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.